Catalin - Echipa 360sport

Catalin - Echipa 360sport

Interviu cu Catalin Sanpetrean

De cât timp alergi?

Am început sa alerg constant din februarie 2013, însa am mai alergat înainte un semimaraton (in luna mai 2011) si un maraton (in luna mai 2012).


Ce te-a determinat sa te apuci de alergat?

La mine totul a început ca o joaca, din dorinta de a-i demonstra surorii mele ca se poate alerga un semimaraton (în mai 2011) si fara echipament special, fara antrenament si având un stil de viata nesanatos. Mai apoi am alergat un maraton (în mai 2012) în mare parte din aceleasi considerente. A urmat însa vara anului 2012 când am trecut prin niste încercari limita, în urma unui accident destul de serios de bicicleta, motiv pentru care din februarie 2013 am ales sa alerg pentru sanatatea corpului si a mintii. Acum ma simt extraordinar!


Te-ai apucat singur de alergat sau împreuna cu o alta persoana?

Am început sa alerg singur, însa motivatia a fost una externa de fiecare data.


Cât de des te antrenezi? Prin ce metode?

Alerg aproape zilnic minimum 10km la pace-uri diferite si cel putin o data pe saptamâna un long run de 20-30km. În prezent am intensificat alergarile cu negative splits.


Care este locul si intervalul orar pe care le preferi pentru antrenamente?

Îmi place sa alerg prin oras, pe diverse trasee (sa nu ma plictisesc), dimineata când este mai putin trafic (pe la ora 7:00), dar nu spun nu nici alergarilor de seara. De asemenea agreez alergarile prin Hoia sau pâna pe Feleac.


Cum te încurajezi pe parcursul unor alergari mai lungi / solicitante?

În momentul în care vad ca ceasul îmi indica un pace pe care l-am stabilit sa-l alerg, ma gândesc cu entuziasm la noi performante pe care vreau sa le ating. Si dupa cum v-am spus îmi place sa alerg prin oras unde se întampla multe lucruri si trec foarte multi oameni. Stiti si voi vorba aia: Ce-i frumos si lui Dumnezeu îi place!:)


Care este cea mai lunga distanta pe care ai parcurs-o?

42.195km


Care este cel mai bun rezultat pe care l-ai scos?

Am obtinut locul întâi la Semimaratonul Sibiu 2013 la proba de stafeta (2x10.5km) împreuna cu partenerul meu de antrenament, Tudor, cu un timp de 1:23:30. La Semimaratonul Mures 2013 am terminat distanta de semimaraton în 1:13:47 (locul 3 la categorie de vârsta) si la Maratonul International Cluj 2013 am terminat distanta de maraton în 3:13:38 (locul 8 la categoria de vârsta). La o cursa montana, la Maratonul Apuseni 2013, am terminat distanta de semimaraton în 1:59:59 (locul 8 la categoria de vârsta).


La câte competitii ai participat?

Din anul 2011 încoace am alergat 9 curse, de maraton si semimaraton.


Ai o nutritie deosebita? Un regim alimentar special? Care e mâncarea ta preferata?

Mie îmi place carnea, foarte mult! De asemenea am o retinere pentru orice înseamna regim, însa în ultima perioada încerc sa am mai mare grija la felul cum îmi aleg alimentele si cum le pregatesc (tot mai putine prajeli). Ca sa fiu sincer pe mine o portie sanatoasa de cartofi prajiti cu gratar de ceafa de porc si salata ma face foarte fericit! :) Din martie 2013 am renuntat sa mai consum orice fel de alcool.


Ai convins vreodata un sedentar sa se apuce de miscare? Prin ce metode? Daca nu, ce metode crezi ca ar functiona?

În cazul meu trecerea de la o viata nesanatoasa la una sportiva a fost foarte brusca si vizibila totodata. Prietenii m-au felicitat pentru decizia mea si in acelasi timp mi-au spus ca se simt motivati sa inceapa la randul lor sa alerge si sa faca sport. Am ajuns sa dau sfaturi pentru alergat sau locuri de unde se pot achizitiona biciclete. Prin urmare consider ca puterea exemplului personal este cea mai buna metoda de a pune in miscare un sedentar. Nu am reusit insa pana acum sa-mi conving parintii sa faca mai multa miscare...


Care sunt beneficiile alergarii asa cum le vezi tu?Ceva aspecte negative (daca ai observat)?

În diminetile in care alerg ma simt plin de energie intreaga zi, iar daca se nimereste sa alerg seara somnul este cu atat mai dulce dupa o portie buna de paste.De cand am inceput sa alerg ma simt plin de vitalitate si asta ma face sa alerg in continuare. In momentul in care incepi sa intensifici antrenamentele, inevitabil apar si durerile musculare, de articulatii, de organe interne sau chiar de oase, care insa trec odata cu timpul si daca le gestionezi corect.


Care este motto-ul / citatul tau preferat despre alergare? Ai un model pe care îl urmezi?

I'm here to win! (Sunt aici pentru a câstiga) Chris McCormack


Sfatul tau pentru o persoana care acum se initiaza în alergare?

Gaseste un motiv care sa te faca sa iti pui in picioare in fiecare zi pantofii de alergat si alearga pentru asta.O sa doara la inceput dar nu te opri pana e gata!