www.360sport.ro Gabor Prezensky | 360SPORT | Magazin de echipament pentru alergare montana.

Gabor - Echipa 360sport

Interviu cu Gabor Prezensky

De cat timp alergi?

Practic orientarea din anul 2005, dar începând din anul 2011 practic de performanta, fapt care necesita si pregatire fizica.


Ce te-a determinat sa te apuci de alergat?

Un motiv foarte simplu, dar greu de atins, si anume de a ajunge la un nivel la care sa am sansa de a concura cu alergatori de talie mondiala, si sa obtin un rezultat de care sa fiu mândru.


Alergi singur, sau împreuna cu alta persoana?

Alerg si singur, dar si cu colegii de la club.


Cât de des te antrenezi? Prin ce metode?

Depinde pentru ce ma antrenez, daca urmeaza un concurs, ma antrenez cu mai multa desemnare, decat în mod normal. De obicei ma antrenez de 4-5 ori pe saptamâna, dar fac si cantonamente, unde numarul de antrenamente poate sa ajunga si la 2-3 pe zi (mai scurte bine-nteles, dar mult mai grele).


Alergi singur, sau împreuna cu alta persoana?

Alerg si singur, dar si cu colegii de la club.


Care este locul si intervalul orar pe care le preferi pentru antrenamente?

Vara prefer sa ma antrenez dimineata de la 9-10, ori seara dupa ora 18, pentru a evita caldura, dar au fost si cazuri când am iesit la alergat la 12 noaptea.


Cele mai eficiente rezultate la antrenament se obtin dimineata, am observat din experienta proprie.

Prefer sa alerg pe suprafete mai moi si din acest motiv locul preferat pentru antrenamente este padurea. Si pista este moale, dar nu-mi place, de obicei alerg peste 10km, dar pe pista ma plictisesc, plus ca putina diferenta de nivel nu strica.


Cum te încurajezi pe parcursul unor alergari mai lungi/solicitante?

În timpul unor alergari mai lungi ma gândesc la tot felul de chestii, vise si teluri… si fara sa observ deja am alergat 16 km si zic hai înca putin, aproape am ajuns, apoi ma uit la ceas 17.41km… si zic hai sa mai fac o bucla sa fie 18… si fac bucla aia, opresc ceasul si au si trecut cei 18km.


Care este cea mai lunga distanta pe care ai parcurs-o?

Cea mai lunga distanta pe care am alergat este de 28km. De la Faget Camping pâna la Cheile Turzii. Dar printre alergarile lungi se numara si Faget-Tour (23km), Cluj-International Marathon (proba de semimaraton 21km) si o alergare de 21 km facuta dupa ora 20 (plictiseala te duce la alergat).


Care este cel mai bun rezultat pe care l-ai scos?

La orientare, cele mai bune rezultate pe care le am sunt: lucul 14 la Campinatul European de Tineret(2012), locul 4 la CE de Sud-Est, Campionate Nationale (2012- 7 medalii din care 5 de aur)..La alergare: (2012) locul 1 la proba de 1000m la concurs de atletism scolar (2min45sec), locul 17 la semimaraton (Cluj-Maraton cu 1h25min30sec), Crosul de noapte din Cluj (10km - 39min)


La câte competitii ai participat?

Am participat la 5 competitii de cros, semi-maraton si trial race, iar la competitii de orientare peste 100.


Ai o nutritie deosebita? Un regim alimentar special?

Nu, nu neaparat, dar am grija sa nu manânc mâncare cu multa grasime si selectez sa manânc consistent, putin si bine, decat mult si tot îti e foame. Când urmeaza un concurs manânc cu cel putin 3 ore înainte.


Ai convins vreodata un sedentar sa se apuce de miscare? Prin ce metode?

Nu, nu am convins pe nimeni. Nu pot sa fortez pe nimeni sa alerge, dar cine nu încearca nu va cunoaste niciodata acel sentiment când treci linia de sosire.


Care sunt beneficiile alergarii asa cum le vezi tu? Ceva aspecte negative (daca ai observat)?

Beneficii? Cred ca cel mai mare beneficiu este placerea de a alerga. Are si aspecte negative, ca orice sport, întinderi musculare, febra musculara, entorse de glezna, dar nu e cazul sa va speriati, daca nu va fortati peste limite si aveti grija unde calcati, nu e cazul accidentarilor.


Ai un model în alergare pe care il urmezi?

Nu am un model, pentru ca nu vreau sa fiu la fel de bun ca cineva, vrea sa fiu cât mai bun, încerc sa obtin rezultate mai bune decât am obtinut, sa-mi depasesc recordurile personale


Sfatul tau pentru o persoana care acum se initiaza in alergare?

Stabileste un program si respecta-l. Nu crede ca reusesti sa alergi mult de-odata, începe cu putin si treptat-treptat ai sa ajungi sa poti alerga mult fara sa te opresti. Viteza de alergare sa îti creasca în timpul alergarii.