Viorica - Echipa 360sport

Viorica - Echipa 360sport

Interviu cu Viorica Malai

De cat timp alergi?

Am început să alerg pe la vreo 11 ani când am fost aleasă să fac parte dintr-un club de alergare pentru juniori. Regularitatea alergărilor a fost însă marcată de mutarea familiei mele în diverse orașe. În perioada facultății și după am practicat alergarea ocazional, pentru întreținere.

Mutarea mea la Cluj la sfârșitul anului trecut a marcat o nouă perioadă în reluarea alergărilor pentru mine, în vederea pregătirii primului meu maraton – Maratonul International de la Cluj.


Ce te-a determinat sa te apuci de alergat?

Nu mai știu de ce am început să alerg la 11 ani, am fost aleasă de club după câteva teste, mi-au ieșit și am continuat. Pe parcursul vieții am tot revenit la acest sport pentru că îmi place senzația de libertate pe care mi-o oferă, posibilitatea de a explora locuri noi și de a cunoaște oameni pasionați.


Te-ai apucat singur/a de alergat sau împreuna cu alta persoana?

Nu am început singura, am fost ghidata de antrenori.


Cât de des te antrenezi? Prin ce metode?

Frecvența antrenamentelor depinde dacă pregătesc sau nu un concurs și poate fi de 3-5 ori pe săptămână. În cazul pregătirii unui concurs, cel mai indicat este să urmezi un program de antrenamente care să conțină alergari de natură diferită: lungi, scurte repetate, tempo etc.


Care este locul si intervalul orar pe care le preferi pentru antrenamente?

Dacă ar fi să aleg un loc pentru antrenamente, ar fi unul în natură: parc, pădure, munte, pe malul mării sau al unui râu. Ca oră prefer dimineața sau seara pe răcoare.


Ce/ cum te încurajezi pe parcursul unor alergari mai lungi/solicitante?

Mă gândesc că acum este mai greu și că nu va dura la infinit. Îmi mut atenția pe lucrurile frumoase care mă înconjoară, respir și trăiesc momentul prezent.


Care este cea mai lunga distanta pe care ai parcurs-o?

Cea mai lungă distanță de până acum a fost cea de 42,8km de la Maratonul din Apuseni.


Care este cel mai bun rezultat pe care l-ai scos?

Fiind vorba de proba de maraton, care ma pasioneaza în ultima vreme, cel mai bun rezultat a fost de 3 ore 36 mn 20s.


La câte competitii ai participat?

Nu mai țin minte la câte competiții am participat în perioada junior. În ultimii 3 ani am alergat la 2 concursuri de 5 km, unul de 10km și anul acesta la 2 maratoane.


Ai o nutriție deosebită? Un regim alimentar special?

Acum că am început să alerg distanțe mai lungi, mi-am dat seama pe propria piele de importanța nutriției și a hidratării. A trebuit să-mi adaptez aportul caloric, să fiu atentă la diversitatea și echilibrul alimentar. Am început să citesc și să mă consult cu alți colegi de alergare referitor la acest subiect.


Ai convins vreodata un sedentar sa se apuce de miscare? Prin ce metode? Daca nu, ce metode crezi ca ar functiona?

Nu am stat niciodată pe capul cuiva pentru a-l convinge să înceapă să alerge. S-a întâmplat însă să aud de la prietene că au iesit și ele la alergat după ce au văzut vreo poză de la alergările mele. M-am bucurat, se pare că puterea propriului exemplul este cea mai bună metodă de motivație.


Care sunt beneficiile alergarii asa cum le vezi tu? Ceva aspecte negative (daca ai observat)?

Alergarea îmi oferă libertatea de a explora spații, posibilitatea de a întâlni oameni, de a fi sănătoasă și de a mă simți bine. Este o ocazie bună să mă cunosc și să-mi testez limitele. Este un sport accesibil pentru foarte multă lume. Ca și aspecte negative, nu aș putea menționa nimic pentru că le consider experiențe de viață din care am avut de învățat.

Ca și aspecte negative, nu aș putea menționa nimic pentru că le consider experiențe de viață din care am avut de învățat.


Care este motto-ul tau preferat despre alergare? Ai un model pe care il urmezi?

Motto-ul preferat ar fi: Grăbește-te încet!

Există mai multe persoane care mă inspiră.


Sfatul tau pentru o persoana care acum se ini?iaza în alergare?

Să nu își piardă niciodată încrederea și să înainteze în ritmul lor.